Pielgrzymka do Ziemi Świętej

Od zarania dziejów, od wczesnych wieków chrześcijaństwa, my ludzie wierzący odczuwamy szczególną potrzebę pielgrzymowania do Ziemi Świetej. Tym pragnieniem kierowani udaliśmy się z grupą pielgrzymów z naszej misji w dniach od 28.11 do 5.12.2019 do Ojczyzny Jezusa Chrystusa. Pierwszego dnia wcześnie rano zebraliśmy się na dworcu kolejowym w Regensburgu, zaraz potem przejazd na lotnisko do Monachium, szczegółowa odprawa i przelot do stolicy Izraela Telawiwu. Po trzech godzinach lotu oczom naszym ukazała się Ziemia Święta, wschodni kraj położony u wybrzeży morza sródziemnego.

Ten niewielki, bo liczący 20600 km2 kraj odegrał w dziejach świata bardzo ważną historyczną i religijną rolę. Tu spotykają się trzy największe religie świata: chrześcijaństwo, judaizm i islam. Na lotnisku w Telawiwie spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem franciszkaninem o.Tomaszem. Po przywitaniu się pojechaliśmy do Nazaretu do hotelu na kolację i nocleg. Już od pierwszych chwil o.Tomasz opowiadał nam dużo o Izraelu a robił to w sposób kompetentny, ciekawy i z dużą dozą humoru. Bogaty program pielgrzymki uwzględniał codzienną mszę św., czas na modlitwę i krótkie tematyczne przemyślenia. Myślę, że wszyscy przeżyliśmy chwile pełne wzruszeń a nawet łez. Wędrowaliśmy śladami Jezusa, Proroków, Matki Bożej, Aostołów i Świętych. Piękna Bazylika Zwiastowania w Nazarecie i wieczorna procesja z figurą Matki Bożej uświadomiła nam, że to tu zaczęło się życie Jezusa. Nawiedziliśmy miejsca związane z narodzinami, nauczaniem, męką i śmiercią Jezusa. Przy brzegu Jordanu odnowiliśmy przyżeczenia chrzcielne. Byliśmy w Kanie Galilejskiej, w miejscu pierwszego cudu Pana Jezusa. Nawiedziliśmy miejsce Przemieniena Pańskiego na górze Tabor i piękne Kafarnaum oraz Górę Błogosławieństw. Odwiedziliśmy Hajfe z górą Karmel i piękną świątynią Matki Bożej. Podczas rejsu po Jeziorze Galilejskim wzruszenie ogarnęło nas wszystkich, kiedy słuchaliśmy słów Jana Pawła II aby wypłynąć na głębie i pokonać zniechęcenia. Każdego dnia od rana do wieczora pielgrzymowaliśmy po pięknej Jerozolimie nawiedzając w Betlejem Bazylikę Narodzenia, gdzie piękna srebrna gwiazda wskazuje miejsce narodzin Jezusa. W następnym dniu bardzo wcześnie rano uczestniczyliśmy we mszy św. przy Grobie Jezusa. Póżniej wspominając dzień Męki Pańskiej, idąc uliczkami starego miasta Jerozolimy wzięliśmy udział w drodze krzyżowej i przez kolejne stacje dotarliśmy do Bazyliki Grobu Pańskiego. Msza św i droga krzyżowa jeszcze bardziej umocniła nas w wierze w Jezusa Chrystusa. Przemierzaliśmy uliczki Jerozolimy wszędzie napotykając ślady biblijne. Byliśmy w Ogrodzie Oliwnym i w kościele Ojcze Nasz. Zwiedziliśmy również Jerycho i Cezaree. Czas wolny, przeznaczony na wypoczynek spędziliśmy nad Morzem Martwym, zarzywając słono-błotnej kąpieli. W krótkim czasie naszego pielgrzymowania, dzięki szczególnie o.Tomaszowi i bratu Bonifacemu zdołaliśmy zgłębić ogromną wiedzę o początkach naszej wiary. W skupieniu słuchając codziennie Słowa Bożego przemierzaliśmy ziemię świętych, czczonych w naszych kościołach, ziemię Starego i Nowego Przymierza. W naszych sercach i myślach pozostaną piękne wspomnienia. Za dobrze zorganizowaną pielgrzymkę, za superowych przewodników, za poświęcony nam czas i opiekę duchową składamy serdeczne Bóg Zapłać. O.Józefowi Maziarzowi, opiekunowi naszej misji za trud w organizacji wyjazdu i za wspólne pielgrzymowanie serdecznie dziękujemy.