Pielgrzymka do Köln i Concordii

W piątek 5 października wyruszamy na pielgrzymkę do Köln z planowanym pobytem w Polskim Domu Concordia. Przed nami 450km drogi, mamy sporo czasu na modlitwę, śpiew i refleksje. Do Concordii przybyliśmy o godz. 21:00. Prosto na Apel Jasnogórski na spotkanie z matką Bożą Częstochowską naszą ukochaną polską matką. Po kolacji udaliśmy się spać. W sobotę rano po mszy św. i śniadaniu o godzinie 9:00 pod przewodnictwem ks. Marka Konska wyruszyli śmy do Köln do Katedry św. Piotra gdzie też znajdują się relikwie Trzech Króli. Bardzo wesoły dowcipny i obeznany w temacie ks. Marek przekazał nam wiele historii związanych z Köln i okolicą. W katedrze o godz. 12:00 wzię liśmy udział w modlitwie Anioł Pański. Popołudniowy spacer po starówce udał nam się znakomicie. Pod wieczór pełni wrażeń wróciliśmy do Concordii. W niedzielę po mszy św. i śniadaniu zaopatrzeni w dobry prowiant udaliśmy się w drogę powrotną. Na trasie zatrzymaliśmy się w Schönstadt. Siostra Damiana nasza przewodniczka opowiedział a nam historie powstania Sanktuarium i pokazała nam kaplice Ojca Kentenicha. Następny przystanek to Koblencja. Tam też przy Cytadeli czekał na nas przewodnik z PMK pan Radecki. Pięknie przekazał nam całą historie Koblencji i okolic, a także pokazał nam stare miasto, które wspólnie zwiedziliśmy. Około godziny 15:00 z Koblencji wyjeżd żamy tzw. trasą “Zamki nad Renem” wkierunku Rüdesheim. Zobaczyliśmy przepiękną okolice doliny Renu. Po obu stronach rzeki ścielą się góry, a na nich ponad 24 zamki, każdy ze swoj ą interesuj ącą historią. To wszystko było bardzo piękne. Przy ulicznych straganach można było kupić winogrona i dobre wina prosto z winnic. Rüdesheim to ostatni nasz postój. Zmęczeni, a jednak ze śpiewem na ustach wracaliśmy do domu.