Pielgrzymka do Medjugorje

Dnia 19.05.2018r początek naszej pielgrzymki. O 5.00 rano spotkanie uczestników, przywitanie i przejazd do Sanktuarium w Mariazzell jednego z największych Sanktuariów Maryjnych w Europie zwanego również kościołem wielu narodów. Tu w Mariazzell w bazylice p.w. Najświętszej Maryi Panny nasz opiekun duchowy o.Wiesław Majewski odprawił pierwszą pielgrzymkową mszę św. Osobiste modlitwy przed figurką Madonny Łaskawej zakończyły krótki nasz tam pobyt. Z żalem żegnaliśmy to majace ponad 850 lat miejsce, które przecież odwiedził w roku 1983 nasz wspaniały papież pielgrzym Jan Paweł II. Udaliśmy się w dalszą drogę do najważniejszego Sanktuarium Chorwacji, gdzie od XV wieku króluje Chorwacka Matka Boża z Dzieciątkiem Marija Bistrica. Miejsce porównywane często z naszą polską Częstochową, tu również pielgrzymował Jan Paweł II. Był już póżny wieczór, udaliśmy się więc na kolację i nocleg. Wcześnie rano msza św. przed cudowną figurką Marija Bistrica wszyscy byliśmy wzruszeni to dopiero początek a my już jesteśmy w drugim świętym miejscu, piękne Słowo Boże głoszone przez Ojca Wiesława buduje w naszych sercach nadzieje i daje nam radość z pielgrzymowania. Po śniadaniu przejazd do Plitwic, pięknego Parku Narodowego który zawiera 16 jezior, kaskady, wodospady, piękne lasy i cuda natury podarowane nam przez Boga. To piękne miejsce wpisane na listę UNESCO zostanie napewno w naszych wspomnieniach. Z majową modlitwą w autokarze i przy śpiewie Maryjnch pieśni dojeżdżamy do celu naszej pielgrzymki do Medjugorje. W bogatej panoramie miejsc zwiazanych z objawieniami Matki Bozej Medjugorje zajmuje wyjątkowe miejsce i tak jest od ponad 27 lat. Objawienia zaczęły się 24 czerwca 1981 roku. Matka Boża ukazała się na wzgórzu Podbrdo sześciorgu młodym ludziom. Głównym motywem objawień maryjnych w Medjugorje jest modlitwa i wezwanie do pokoju oraz stosunku do drugiego człowieka na bazie boskich przykazań. Tymi objawieniami kierowani udajemy się do kościoła św.Jakuba na modlitwę. Spotykamy się z panią przewodnik, która opowiada nam historię wydarzeń i objawień. W południe jesteśmy na mszy św. wraz z innymi pielgrzymami z Polski. Tu w skupieniu zaczynamy rozumieć objawienia Maryji, która wzywa nas do pokoju bo to tu właśnie bratobójcza wojna, która wybuchła w 1991.r pochłonęła setki tysiące ludzi różnych grup etnicznych i różnych wyznań. Kierujemy się z calą grupą na Górę Objawień, to miejsce przeznaczone na osobiste przemyślenia i modlitwy. Nasze myśli biegną  do Matki Bożej bo treść jej objawień to dla nas wielka nauka religi, której każdy z nas potrzebuje. Cały czas odmawiamy różaniec i powoli wracamy do hotelu aby po krótkim odpoczynku powrócić na wspólną międzynarodową mszę św. Było cudownie, czuliśmy niedosyt ale czas uciekał nieubłaganie. Póżnym wieczorem wróciliśmy do hotelu na kolację i nocleg. Następnego dnia bardzo wcześnie rano wychodząc na Górę Krizevac wzięliśmy udział w drodze krzyżowej, którą zapamietamy na całe życie bo chociaż trudno i z bólem wspinaliśmy się pod górę to jednak stacje Drogi Krzyżowej dodawały nam sił i otuchy. Po powrocie do hotelu, zmęczeni ale spokojni uadaliśmy się w drogę powrotną. Nie można opisać pobytu w Medjugorje to każdy musi przeżyć sam. Tu nawróciło się wiele tysięcy ludzi, tu dokonało się wiele uzdrowień. Ze śpiewem "O Maryjo żegnam Cię " wyruszamy w drogę do Mostaru, bardzo urokliwego i zabytkowego miasta z pięknym kamiennym XVI w mostem i pięknym starym miasem. Tu w kościele św.Franciszka mamy mszę św., potem przejazd do Neum na kolację i nocleg. Dwa dni odpoczynku na plaży i w hotelu dodały nam sił a codzienne Nabożeństwo Majowe, rozważania i modlitwy prowadzone przez o. Wiesława pomagały nam zachować pielgrzymkową atmosferę. Dużo zwiedziliśmy bo przecież piękny Dubrownik zwany Perłą Adriatyku i Spilt oraz Trogir, wyspę Korcule z pięknymi zabytkami kultury chrześcijańskiej. Przez okna autokaru podziwialiśmy widoki malowniczej Dalmacji i tak dotarliśmy ponownie do hotelu przy Sanktuarium Marija Bistrica. Wieczorna msza św. zakończyła nasze chorwackie pielgrzymowanie.

10-ego dnia wcześnie rano udaliśmy się w drogę do Regensburga. Przejeżdżając przez Slowenię udało nam się pojechać do Sanktuarium Maryjnego w Ptujska Gora opiekunki narodu słoweńskiego i choć nie było tego w naszym programie to wszyscy cieszyliśmy się ze spotkania z cudowną figurką Dziewicy Wspomożycielki. W tak krótkim pielgrzymkowym czasie doznaliśmy wielu pięknych religijnych doznań i przeżyć, stało się to za sprawą miejsc świętych, w których byliśmy. Duża wdzięczność i podziękowania składam w imieniu grupy dla o. Wiesława za piękne głoszone każdego dnia modlitwy, wspólne godzinki i rozważania różańcowe. Za stworzoną spokojną i modlitweną atmosferę. O. Józefowi opiekunowi naszej misji wyrażamy wdzięczność za zgodę na organizację pielgrzymki. Całej grupie za spokojną i milą atmosferę również bardzo dziękuję. Chce jeszcze dodać i życzyć wszystkim nam aby wezwania z Medjugorje do modlitwy, pokuty i postu pozostały w nas na zawsze, może Pan Bóg pozwoli nam odbyć taką pielgrzymke jeszcze nie jeden raz. Bóg zaplać za wspólne pielgrzymowanie.